Jó reggelt!

yogaÉbreszd fel a tested jógával!

A reggeli ébredés nem mindig könnyű. Az a típus vagy, aki nehezen ébred, és azt kívánja ébredés után, hogy bárcsak alhatna még egy órát? Megmozdulni sem esik jól? Érzed úgy néha, hogy ébredés után csak fél órával vagy képes kommunikálni bárkivel is? Akkor valószínűleg bármennyire is szeretnélek intenzív mozdulatokra ösztönözni, küldetésem lehetetlennek bizonyulna…  Esetleg minden reggel megbeszélnéd magaddal, hogy inkább majd holnap kezded el csinálni… Ezzel semmi gond nincs, számtalan oka lehet annak, hogy nehezen ébredsz.
De nézzük meg: mit tehetsz azért, hogy a reggel könnyebben menjen?
Először is maradj ágyban még egy picit (ez a jó hír), csak az eddigiekhez képest egy kicsit másképp folytasd, miután kinyitottad a szemed.
Kezdd el megmozgatni a végtagjaid úgy, hogy összehúzod az izmaid, majd elernyeszted őket. Mozgasd át a testrészeid ezzel a módszerrel, így serkenteni fogod a vérkeringést, elkezded ösztönözni a tested, hogy felébredjen.
Ezután jön a nyújtózás először fekve, kulcsold össze a tíz ujjad, a tenyereid fordítsd fölfelé és nyújtózz a fejed fölé, lábakkal lefelé és ismét végezd ezeket a mozdulatokat kellemes izomösszehúzással.
Majd, ha jólesik, mozgasd meg a gerincet úgy, hogy felhúzva kissé a lábaid engedd az egyik irányba a térdeid, a fejed pedig fordítsd a másik oldalra – ezt ismételd meg ellentétesen. Ez nem igényel többet 3 percnél.
Máris könnyebb lesz felülni az ágyban, ahol összekulcsolt ujjakkal nyújtózz újra a fejed fölé, próbálj meg a lapocka közti gerincszakaszból (ne derékból indítva) picit hátrahajolni, majd lassan hajolj előre a lábaidra. Ezután újra emelkedj föl ülésbe és  csavarj jobbra és balra (a csavarásnál ügyelj a hát tartására).
yoga2Még egy gyakorlat azoknak, akiknek reggelente merev a derekuk: keress egy támlás széket vagy egy asztalt csípőmagasságban. Hajolj előre nyújtott karral, vállszélességben a karjaid.  A két kezeddel fogd meg az asztalt vagy széket, majd emeld hátra az egyik lábad nyújtva. Párszor mélyen lélegezz be orron keresztül, és mélyen lélegezz ki úgy, hogy közben képzeld el, ahogy a derekadnál lévő merevséget és minden blokkot a kilégzéssel kifújod a talpadon keresztül. Ismételd meg a másik oldalra.  A leírt ébresztő gyakorlatok maximum 10 percet igényelnek a reggeledből.

Amennyiben az előbbi jellemzők ellentéte igaz rád, vagyis nincs gondod a felkeléssel, neked valószínű, hogy jól fog esni egy energetizáló, egyszerű gyakorlatsor, a Napüdvözlet, szanszkritul Szúrja Namaszkár. A szúrja szó napot, a namaszkár pedig üdvözlést jelent. Az első pár gyakorlatsort érdemes lassabban végezni, mivel reggel merevebbek az izmok. Fontos, hogy a gyakorlatsort precízen, a reggeli határaidat figyelembe véve végezd. A  körökből annyit, amennyire időd van, és amennyit a tested kíván.  A Napüdvözlet 12 ászanából áll, amely egymásra épülve hatékonyan fejleszti a fizikai és energetikai testet egyaránt.
napudvozlet_1759640_8367_nFelfrissít, serkenti a vérkeringést, serkenti az emésztőszervek működését, felgyorsítja a légzést és a szívverést anélkül, hogy fáradtságot vagy légszomjat idézne elő. Fejleszti az állóképességet és kitűnően ellazít, nyújtja a gerincet valamint helyes tartást eredményez. Kiválóan harmonizál és az ideális testsúly elérésében is segíthet. A Napüdvözlet elsajátításáért keresd Mariettát Veszprémben vagy Budapesten.

Kellemes ébredést!
Csáti-Ersók Marietta
jógaoktató
mariettaersok@gmail.com

Leave a Reply

*